Meta Description Generator

Onderstaande tool helpt je om een meta description te maken. Even inspiratieloos of moet je veel beschrijvingen maken? Maak dan gebruik van deze meta description inspiratie tool. Probeer ook te combineren met een unique selling point (UPS) en een call to action.

0


0













Maak beschrijvende titels

De titel is vaak de belangrijkste informatie die mensen gebruiken om te beslissen op welk zoekresultaat ze klikken.

Zet het belangrijkste zoekwoord zover mogelijk aan het begin van de titel.

Wanneer er ruimte over is in de titel zet het merk, bedrijfsnaam of websitenaam achteraan de titel met een scheidingsteken | ervoor.

De meta description tag moet zoekers overhalen om naar jouw webwinkel door te klikken

Zie de meta beschrijving als een korte reclame boodschap. Er moet verteld worden wat er te vinden is op de pagina, maar ook waarom de zoeker naar jou pagina moet komen en niet naar een concurrent. Zet aan het einde van de beschrijving een goede call to action waardoor mensen ook echt doorklikken.
Wanneer een er woorden uit de zoekopdracht overeenkomen met de titel en beschrijving worden deze vet weergegeven in de zoekmachine resultaten.

Google kan ervoor kiezen om de title-tag en de description-tag te negeren en zelf een meer relevante texten te genereren voor specifieke zoekopdrachten. Deze worden dan wel uit de website gehaald.

Facebook, Google+ en LinkedIn nemen de meta-descriptions ook over

Denk niet alleen vanuit Google maar ook vanuit social media en andere zoekmachines. Deze maken ook gebruik van de meta tags.

Copyright 2013 - 2014 Webshopnet